< Χρήστος Βενέτης / Εικαστικό Παράθυρο - Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Χρήστος Βενέτης

Ο Χρήστος Βενέτης απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Προυστ

Ποια είναι η δική σου ιδέα της τέλειας ευτυχίας
Δεν έχω ιδέα !

Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σου φόβος
Οι απώλεια . Μικρή ή μεγάλη.

Ποιο χαρακτηριστικό αποδοκιμάζεις περισσότερο στον εαυτό σου
Μεμψιμοιρία.

Ποιο χαρακτηριστικό αποδοκιμάζεις περισσότερο στους άλλους
Όταν το ανακαλύπτω είναι ήδη αργά.

Ποιον ζωντανό άνθρωπο θαυμάζεις περισσότερο
Κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε αρκετούς ανθρώπους.

Ποια είναι η μεγαλύτερη σου δαπάνη
Ο φόρος εισοδήματος αν μιλάμε για οικονομική δαπάνη

Ποια είναι η ψυχική σου διάθεση τώρα
Σχετικά ισορροπημένη.

Ποια θεωρείς ως την πιο υπερεκτιμημένη αρετή
Όλες τις ‘ ηθικοπλαστκές’.

Σε ποιες περιπτώσεις λες ψέματα
Μόνο ‘λευκά ψέματα’’

Τί δεν σου αρέσει περισσότερο στην εμφάνιση σου
Δεν πολύ-ασχολούμαι είναι η αλήθεια.

Ποιον ζωντανό άνθρωπο απεχθάνεσαι περισσότερο
Όποιον κατασκευάζει προσωπικά ιδεολογήματα ως μηχανισμό επιβίωσης.

Ποια αξία σου αρέσει περισσότερο σε έναν άνδρα
Η ευγένεια.

Ποια αξία σου αρέσει περισσότερο σε μία γυναίκα
Η ευγένεια.

Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείς περισσότεροι
Νομίζω, ίσως, μάλλον…

Τί ή ποιος είναι ο μεγαλύτερος έρωτας στη ζωή σου
Ο γιός μου.

Πότε και που αισθανόσουν πιο ευτυχισμένος
Στη θάλασσα με το γιό μου …

Ποιο ταλέντο θα ήθελες να έχεις περισσότερο
Συγγραφικό και αυτό της μαγειρικής.

Αν θα μπορούσες να αλλάξεις κάτι στον εαυτό σου τί θα ήταν
Πολλά θα άλλαζα.

Ποιο θεωρείς ότι είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμά σου
Δε νομίζω ότι έχω κατορθώσει κάτι.

Αν πέθαινες και ερχόσουν ως άνθρωπος ή ως ζώο τί θα επέλεγες
Ζώο που τρέχει γρήγορα.

Που θα ήθελες να ζεις
Στα καλοκαίρια της παιδικής μου ηλικίας.

Ποιο από τα πράγματά σου θεωρείς ως θησαυρό σου
Τα βιβλία μου.

Ποια πιστεύεις ότι είναι η χειρότερη μορφή δυστυχίας
Πάντα υπάρχει μεγαλύτερη από αυτή που ζω ή που μπορώ να φανταστώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία
Η ταβανοθεραπεία τελευταία.

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που σε έχει σημαδέψει στη ζωή σου
Το συναίσθημα ή κάτι που πάει να μοιάσει με αληθινό συναίσθημα.

Τί εκτιμάς περισσότερο στους φίλους σου
Το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου συγγραφείς, καλλιτέχνες ποιητές
Οι αφηγητές….Tacita Dean , Joachim Koester, Lina Selander, Mario Garcia Torres, Matthew Buckingham,Sophie Calle…..W.G.Sebald….Georg Trakl.

Ποιος είναι ο ήρωας σου στα βιβλία
Εκείνος ο λογιστής σε κάποιο εμποροραφείο στη Λισσαβώνα στο Βιβλίο της Ανησυχίας του Πεσσόα.

Με ποια ιστορική φιγούρα ταυτίζεσαι περισσότερο
Μου αρέσουν οι ιστορικές φιγούρες στην ποίηση του Καβάφη.

Ποιοι είναι οι ήρωές σου στην πραγματική ζωή
Όσοι διατηρούν την αξιοπρέπεια τους.

Ποια είναι τα αγαπημένα σου ονόματα
Αλκίνοος. Ο γιός μου.

Τί δεν σου αρέσει
Το ερωτηματολόγιο του Προύστ.

Για τί έχεις μετανιώσει περισσότερο
Ότι αφήνομαι στις επιλογές άλλων.

Πως θα ήθελες να πεθάνεις
Χωρίς τρόμο.

Ποιο είναι το motto σου
Δεν έχω.


Χρήστος Βενέτης
Γεννήθηκε το 1967 στα Ιωάννινα.
Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ.,
όπου διδάσκει ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.
Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί και
διεθνείς art fairs σε διάφορες Ευρωπαϊκές πόλεις όπως Άμστερνταμ, Ρόττερνταμ,
Βερολίνο, Κολωνία, Ζυρίχη, Βασιλεία, Παρίσι, Μασσαλία, Νίκαια, Μαδρίτη,
Λουξεμβούργο και στο Τόκυο.
Το 2018 παρουσίασε το έργο του στο ίδρυμα WAP στη Σεούλ, το 2016 στο Κρατικό
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη και το 2015 στο Μορφωτικό Ίδρυμα
της Εθνικής Τράπεζας στη Θεσσαλονίκη.
Έχει συνεπιμεληθεί την έκθεση ‘’Αναφορά/ Αναπαράσταση’’ στο Εβραϊκό Μουσείο
στη Θεσσαλονίκη.
Συνεργάζεται με την γκαλερί Martin Kudlek στην Κολωνία και την γκαλερί Patrick
Heide στο Λονδίνο.
Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.


  Στα έργα μου συνηθίζω να χρησιμοποιώ  αντικείμενα που είχαν μια προηγούμενη ζωή ή άλλη χρήση.
  Έτσι, στη σειρά ‘ Αναιμικά Αρχεία’, ο συμβολισμός του βιβλίου είναι πολύ προφανής ενώ την ίδια στιγμή οι σκισμένες σελίδες φέρουν τα ίχνη μιας απώλειας, μιας πληγής. Παράλληλα, ιδιοποιούμαι φωτογραφικές εικόνες από διάφορες πηγές ,οι οποίες αποδίδονται σχεδιαστικά, ανακόπτοντας την ασταμάτητη ροή τους στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Η παρουσίαση αυτών των έργων σε παρατακτική δομή και σε ενότητες , προσκαλούν το θεατή να δημιουργήσει τη δική του αφήγηση. Οι ιστορίες υπάρχουν μέσα σε άλλες ιστορίες και μένουν ανοιχτές σε κάθε ερμηνεία όπως ακριβώς κάνει η Σεχραζάτ στις ‘’ Χίλιες και μία Νύχτες’’, για να αναστείλει έστω για λίγο, το αναπόφευκτο. 
  Στην ενότητα έργων με τίτλο ‘’Operation Mincemeat Asides’’, ιδιοποιούμαι μια ιστορία παραπλάνησης από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Στην αρχική αφήγηση ενσωματώνω μία δεύτερη, η οποία αποτελεί διπλασιασμό και ερμηνεία της πρώτης. Η πραγματικότητα αποτελεί προιόν αφήγησης του κυρίαρχου λόγου , ο οποίος αποκρύπτει το μυθοπλαστικό χαρακτήρα αυτής της αφήγησης. Οι καλλιτέχνες που δρουν σε αυτό το πεδίο είτε αποδομούν αυτή την αφήγηση είτε αφηγούνται εναλλακτικές ιστορίες. Παράλληλα, εγείρονται ερωτήματα όπως αυτό της σύστασης της προσωπικής ταυτότητας μέσα στην ιστορική συνθήκη, ερωτήματα βιοπολιτικής και διαχείρισης της πληροφορίας καθώς και αυτό της ανάγνωσης και επαναδημιουργίας ενός ‘’ αρχείου’. 

 

  • Operation Mincemeat Asides, ΜΙΕΤ Installation view
  • Operation Mincemeat Asides, ΜΙΕΤ Installation view
  • Κείμενο Έκθεσης
  • pencils on paper 30 x 40 cm
  • pencils on paper 30 x 40 cm
  • pencils on notebook 21 x 31 cm
  • pencils on notebook 21 x 31 cm
  • Anaemic Archives installation view detail
  • Pencils on book cover 30,5 x 39 cm
  • Pencils on book cover 20,5 x 31 cm
  • 12-1
  • Pencils on book cover 20,5 x 31 cm

FOLLOW US

Youtube instagram
Gravity custom web