Ο Μάκης Φάρος απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Προυστ

Ο Μάκης Φάρος απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Προυστ

Ποια είναι η δική σου ιδέα της τέλειας ευτυχίας
 
Η ερώτηση αυτή μοιάζει με πλεονασμό. Γνωρίζω ότι το πρόσταγμα του σήμερα είναι η (υπέρ)-θετική ενέργεια και μια διαρκείς εικόνα ευτυχίας. Η ζωή όσο μεγαλώνω μου αποκαλύπτεται όλο και πιο δύσκολη, όλο και πιο αδυσώπητη. Επιστρατεύω ιδέες, δημιουργία και χιούμορ για την αντιμετωπίσω. Το να βρισκόμαστε με φίλους και να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο, στις σκέψεις, στις σιωπές, είναι από τις πιο ευτυχείς στιγμές.

 

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος σου φόβος

Εκτός από την ακροφοβία που έχω από μικρός, στο κοινωνικό επίπεδο φοβάμαι μην παρεξηγηθώ και να μην αδικήσω κάποιον.

 

Ποιο χαρακτηριστικό αποδοκιμάζεις περισσότερο στον εαυτό σου

Την δειλία μου.

 

Ποιο χαρακτηριστικό αποδοκιμάζεις περισσότερο στους άλλους

Την έλλειψη χιούμορ και πρωτότυπων ιδεών.

 

Ποιον ζωντανό άνθρωπο θαυμάζεις περισσότερο

Την κόρη μου.
      
Ποια είναι η μεγαλύτερη σου δαπάνη

Ζω συνειδητά με την αρχή της δαπάνης (όπως την αναλύει ο Μπατάϊγ). Δεν επενδύω, δαπανώ.

             
Ποια είναι η ψυχική σου διάθεση τώρα

Αν και κουρασμένος από προβλήματα και διλήμματα, νιώθω έτοιμος να πάρω σημαντικές αποφάσεις για την ζωή μου. Νιώθω αποφασισμένος.
             
Ποια θεωρείς ως την πιο υπερεκτιμημένη αρετή

Την ειλικρίνεια, είναι πολύ πιο δύσκολο να επινοήσεις ένα καλό και λειτουργικό ψέμα, και την ευαισθησία, που ποτέ δεν την κατανόησα σαν καθαρή αυτάρκη έννοια όπως πολλοί αποφαίνονται, μόνο αναφερόμενη σε κάτι, σαν ευαισθησία σε κάτι.


Σε ποιες περιπτώσεις λες ψέματα

Όταν χρειάζεται για να διευκολύνω τις καταστάσεις. Οι αποφάσεις μου αυτές είναι απόλυτα προσωπικές.

 

Τί δεν σου αρέσει περισσότερο στην εμφάνιση σου

Άμα ήταν ένα μόνο στοιχείο και το είχα εντοπίσει, ενδεχομένως να το είχα εν μέρη βελτιώσει. Η εμφάνισή μου με απασχολεί εποχιακά και αιφνίδια και η απογοήτευση που πολλές φορές νιώθω, μου περνάει γρήγορα. Είναι πολλά τα χρόνια που ζω με το σώμα μου και τις ανάγκες του παρόλα αυτά δεν το γνωρίζω τόσο καλά. Πάντως υπήρξαν άνθρωποι στην ζωή μου που με κάναν να το αγαπήσω και να το μισήσω. 

 

Ποιον ζωντανό άνθρωπο απεχθάνεσαι περισσότερο

Θα απέφευγα να χαιρετήσω δια χειραψίας πολιτικούς, (και όσους προηγουμένως τους έσφιξαν το χέρι. (Διδάγματα του Κορονοϊού) 

 

Ποια αξία σου αρέσει περισσότερο σε έναν άνδρα

Η εντιμότητα στην επιθυμία 

 

Ποια αξία σου αρέσει περισσότερο σε μία γυναίκα

Η εντιμότητα στην επιθυμία 

 

Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείς περισσότερο

κτλ, λοιπόν, ποιοί είμαστε και τι κάνουμε;

 

Τι ή ποιος είναι ο μεγαλύτερος έρωτας στη ζωή σου

Δεν μπορώ να πω αλλά τελειώνει σε α.

 

Πότε και που αισθανόσουν πιο ευτυχισμένος

Φροϋδικά μιλώντας και στηριζόμενος στην ασταθή μνήμη μου: στην κοιλιά της μάνας μου. 

 

Ποιο ταλέντο θα ήθελες να έχεις περισσότερο

Της δημιουργικής παρατήρησης

 

Αν θα μπορούσες να αλλάξεις κάτι στον εαυτό σου τί θα ήταν

Κάτι μάλλον ριζοσπαστικό: το φύλλο μου! Το έχω βαρεθεί, όμως θα ήθελα αυτό να συμβεί πάλι από την αρχή. Την παιδική ηλικία είναι κυρίως που θα ήθελα να ζήσω, από άλλη θέση και με άλλο βλέμμα. Το θεωρώ φυσική συνέχεια του θαυμασμού μου για την κόρη μου.

 

Ποιο θεωρείς ότι είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμά σου

Το αίσθημα εμπιστοσύνης που νιώθω ότι αποπνέω σε πολύ διαφορετικούς ανθρώπους, οι οποίοι προέρχονται από πολύ διαφορετικούς χώρους

 

Αν πέθαινες και ερχόσουν ως άνθρωπος ή ως ζώο τί θα επέλεγες

Κατσαρίδα. Ξέρει καλά την τέχνη του πολέμου. Σπέρνει τον φόβο κυρίως όταν ξαφνικά εξαφανίζεται. Ξέρει καλά την τέχνη της πολιτικής . Λειτουργεί σαν παράσιτο, και κινεί τα νήματα. Ξέρει καλά την τέχνη του timing, ξέρει πότε είναι ανοιχτό το πεδίο δράσει και για πόσο διάστημα. Είναι όλα αυτά που πιστεύω ότι σε αυτή την ζωή αγνοώ.

 

Που θα ήθελες να ζεις

Κάπου που η μέρα να είναι λίγο μεγαλύτερη από την νύχτα, να έχει καθαρό ουρανό και ευχάριστη ζέστη. Να έχει δέντρα, νερά, κόσμο, ασχολίες, τεχνολογία. Να βλέπεις τον ορίζοντα. Και όλα με έναν μαγικό τρόπο να μοιάζουν πιο εύκολα. Δεν το έχω βρει ακόμα.  

 

Ποιο από τα πράγματά σου θεωρείς ως θησαυρό σου

Τα μηχανήματα παλιάς τεχνολογίας που τους είμαι ολόθερμα αφοσιωμένος

 

Ποια πιστεύεις ότι είναι η χειρότερη μορφή δυστυχίας

Ο πρόωρος θάνατος. Να θάβεις απογόνους. 

 

Ποια είναι η αγαπημένη σου ασχολία

Να ακονίζω μπισκότα ελπίζοντας στον αφανισμό των καλεσμένων.

 

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που σε έχει σημαδέψει στη ζωή σου

Το βαθύ αίσθημα ευθύνης που με διακατέχει 

 

Τί εκτιμάς περισσότερο στους φίλους σου

Το γεγονός ότι με ανέχονται

 

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου συγγραφείς, καλλιτέχνες ποιητές

Νίτσε, Μπατάϊγ, Μπλανσό, Λεβινάς, Ποντύ, Ουναμούνο, Βέιλ, Καμύ, Μπένζιαμιν, Φουκό, Ντεριντά, Ντελέζ, Γκιουατταρί, Αρεντ, Καστοριάδης, Μπάουμαν, Σιοράν, Λεφέβρ, Ντεμπόρ, Ρανσιέρ, Σένετ, Λας,Χάραγουέη, Μπάτλερ, κ.α. //// Σεξπηρ, Ντοστογέφσκι, Στήβενσον, Τζέημς, Μέλβιλ, Μαν, Μπλόχ, Βιάν, Ριο, Βόνεγκατ, Πίνσον, Σελίν, Ντυράς, Πυές, Παβιτς, κ.α.//// Μπλέηκ, Χαίντερλίν, Μποντλέρ, Μαλαρμέ, Ρεμπώ,  Τρακλ, Μπέν, Τσελάν, Μπονφουά, Αχμάτοβα, Πλάθ, Σεξτον, Σαραντάρης, Καρούζος, Μελάς,κ.α. //// Μπός, Μποντόρμο, Ελ Γκρέκο, Ρέμπραντ, Γκόγια, Τέρνερ, Κλέε, Μαγκρίτ, Ερνστ, Μούρ, Μπέηκον, Ρόθκο, Κουνέλις, Βιόλα, Χιλλ, Νάουμαν, Ιλφάντε, Χορν, Τάκης, Κέντριτζ, Άλις, Μικ, Μπάνσκυ, κ.α.


Ποιος είναι ο ήρωας σου στα βιβλία

Ο Μακαβριωάννης από το βιβλίο του Βιάν “ο ψυχοβγάλτης”

 

Με ποια ιστορική φιγούρα ταυτίζεσαι περισσότερο

Joan of Arc (Ιωάννα της Λωρραίνης). Ακούω φωνές, αν και κάνω πως δεν τις ακούω.

 

Ποιοι είναι οι ήρωές σου στην πραγματική ζωή

Οι μπαργούμαν, οι νοσοκόμες και οι ταξιθέτριες

 

Ποια είναι τα αγαπημένα σου ονόματα

Με δύο συλλαβές το πολύ.

 

Τί δεν σου αρέσει

Η συμφωνική βαζελίνη. Γιατί αρέσει σε όλους τους πολιτικούς και αρκετούς δημοσιογράφους που γνωρίζω.

 

Για τί έχεις μετανιώσει περισσότερο

Που δεν πολιτεύτηκα στα 14

 

Πως θα ήθελες να πεθάνεις

Με κουστούμι, πράγμα απίθανο γιατί δεν φοράω ποτέ. Μάλλον θέλω να ξεγελάσω τον θάνατο.

 

Ποιο είναι το motto σου

Μου συμβαίνει όλο και πιο συχνά να επικαλούμαι την φράση του Σιοράν “ Να μην έχεις φέρει εις πέρας τίποτε και να πεθαίνεις από υπερκόπωση.”

 


ΜΑΚΗΣ ΦΑΡΟΣ
Ο Μάκης Φάρος είναι multimedia artist, κινηματογραφιστής και συνθέτης ηλεκτρονικής, μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας “For Cancel”, και συνιδρυτής και επιμελητής του TILT platform. 
Δίδαξε στο μεταπτυχιακό της ΑΣΚΤ “Ψηφιακές μορφές τέχνης” ως εξωτερικός συνεργάτης (1999-2003). Διδάσκει στην ιδιωτική σχολή Φωτογραφίας και Βίντεο “Focus” από το 1996 μέχρι σήμερα καθώς και στα ΙΕΚ Ακμή, 2005-2008. 
Στο καλλιτεχνικό έργο του περιλαμβάνονται Βίντεο, μουσική και concepts για πολλές  ομάδες σύγχρονου χορού. Ως συνθέτης και μουσικός συμμετείχε σε περισσότερα από 10 LP,CD επίσης τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μουσική και sound design σε ταινίες μικρού μήκους.
Στις τρεις ατομικές εκθέσεις του, παρουσίασε εγκαταστάσεις βίντεο, ήχου, και κατασκευές: Στην Πολωνία, Lublin, Galeria Labiryth το 2012 και στην Ελλάδα, Αθήνα, Χώρος Τέχνης 24, το 2009 και το 2005. 
Συμμετείχε σε πάνω από 40 ελληνικές και διεθνείς διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό κι έχει εργαστεί ως τεχνικός σύμβουλος σε θέματα εξοπλισμού και εγκαταστάσεων σε μουσεία (ΕΜΣΤ, Μπενάκη, Μακεδονικά μουσείο, κ.α) και σε μεγάλες διοργανώσεις (Μπιενάλε Βενετίας, Outlook, ADAF, e-fos, κ.α.)
www.makisfaros.gr
www.thisfluid.gr

 

MAKIS FAROS
Makis Faros is a multimedia artist, composer, and filmmaker, member of the "For Cancel" art group, and co-founder and curator of the TILT platform.
He taught as freelancer in the postgraduate department of Athens School of Fine Arts (1990-2003) and he teaches in the private school for photo and video "Focus" (1996-now). He also teaches in the Institute of Vocational Training "Akmi" (2005-2008).
His artistic work includes videos, music and concepts for many contemporary dance groups. As a composer and musician he has participated in more than 10 LPs, CDs.
In his three solo exhibitions, he presented video, audio, and sculptural installations: Poland, Lublin, Galeria Labiryth, 2012 and Greece, Athens, 24 Art Space, 2009 and 2005.  
He has participated in over 40 Greek and international artistic events in Greece and abroad, and has worked as a technical consultant on equipment and technical installations for museums (EMST, Benaki, Macedonian Museum, etc.) as well for major events (Venice Biennale, Outlook, ADAF, e-fos, etc.)

 

Σύντομη εισήγηση  για το έργο μου

Τελειώνοντας κινηματογραφικές σπουδές  σαν σκηνοθέτης από το τέλος της δεκαετίας του 80 ασχολήθηκα με τον πειραματικό κινηματογράφο και την ηλεκτρονική μουσική (ΚΣΥΜΕ), και πολύ σύντομα μπήκα στον χώρο των ψηφιακών μέσων, του βίντεο και των εικαστικών (video art). Τα πρώτα video art έργα μου ξεκινούν από τα μέσα της δεκαετίας του 90'. Την ίδια εποχή κάνω τα πρώτα interactive έργα με προγραμματισμό και αναλογικά κυκλώματα, και συνεργάζομαι με θεατρικές ομάδες και ομάδες σύγχρονου χορού κάνοντας video, interactivities, concepts και μουσική. Από το 1998 ασχολούμαι αποκλειστικά με τα εικαστικά σαν δημιουργός, (ενίοτε σαν δάσκαλος) και λόγω της στενής μου ενασχόλησής  με την τεχνολογία  (λόγω των έργων μου) έχω διατελέσει τεχνικός σύμβουλος σε μουσεία και φεστιβάλ, ελληνικά και διεθνή και έχω συνεργαστεί με πλήθος άλλων καλλιτεχνών. 
Η δουλειά μου έχει κυρίως πολιτικό και ψυχαναλυτικό χαρακτήρα. Συγκεκριμένα ασχολούμαι με την πολιτική της καθημερινής ζωής, από τις εναλλασσόμενες τακτικές (στρατηγικές) μέχρι το μάρκετινγκ (διαχείριση ανθρώπων και συμβόλων). Στην αίτηση σας παραθέτω τα έργα που έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί. Περισσότερες πληροφορίες στο site μου: www.makisfaros.gr
Το γεγονός ότι προέρχομαι από άλλους χώρους (μουσική, κινηματογράφο, βιβλίο) πριν ασχοληθώ αποκλειστικά με τα εικαστικά, κάνει την δουλειά μου να έχει εκτός από την θεματική της και ένα επίπεδο ερευνητικό. Είναι μέσα στα ενδιαφέροντά μου και στην πρακτική μου, να πειραματίζομαι με τα μέσα που χρησιμοποιώ, μέχρι και να παραποιώ τα προσφερόμενα από την αγορά μέσα.
Τα τελευταία χρόνια με ενδιαφέρουν όλο και περισσότερο οι εγκαταστάσεις και οι συνεργασίες. Από πέρυσι μαζί με άλλους δύο καλλιτέχνες και μία επιμελήτρια, έχουμε δημιουργήσει το “TILT video platform” μια πλατφόρμα με πολιτικό και ερευνητικό χαρακτήρα, που εδρεύει στο Λουτράκι και έχουμε ήδη κάνει μια μεγάλη έκθεση με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, workshops και παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο. 
Στις  21/02/2018 έως και 14/03/2018 στον χώρο του BETON 7 σαν ομάδα με το όνομα “4cancel” θα παρουσιάσουμε την πολυμεσική εγκατάσταση: “Near the BaseLand”

 

 

  • 2nd_hand_
  • be_mecanic
  • boxes_
  • evnou4_
  • icp
  • icp2
  • mind_
  • mind_is_a_gap
  • sound_table1
  • sound_table2
  • tavern1
  • tavern2_
  • teleology

FOLLOW US

Youtube instagram
Gravity custom web