«Αχ!»

Γλυκερία Μπασδέκη

Από 17 έως 19/04/2015

Μια παράσταση της bijoux de kant
αχ! ξανα - διαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Χρηστομάνου
 
Η bijxoux de kant μετά την επιτυχία των παραστάσεων στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει  ξανά, σε μια νέα ανοιξιάτικη εκδοχή, το τρυφερό και σκοτεινό «Αχ!» της Γλυκερίας Μπασδέκη, βγαίνοντας για μια μικρή βόλτα σε 4 επιλεγμένους σταθμούς:
«Αχ!», ο αναστεναγμός.
Μια απλή και λυπητερή ιστορία, αυτό είναι το «αχ!»
 
Πες αχ! Η bijoux de kant (ξανα) αναστενάζει. Ο τρελός έρωτας του Νίκου, της Λιόλιας και της Βεργινίας επιστρέφει. Τα σώματα που αγαπήθηκαν, τα μαραμένα αίματα και οι παντοτινοί όρκοι συναντιούνται ξανά στο σκληρό φως του νέου αιώνα. Η bijoux de kant (ξανα) διαβάζει την “Κερένια Kούκλα” το αθηναϊκό μυθιστόρημα που έγραψε στα 1911 ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος και αναστενάζει έως υδάτων. Ένα ακατάπαυστο αχ! για την ομορφιά που χάθηκε και ξαναβρέθηκε, για το πολύ της ζωής και το ελάχιστο του θανάτου. Στο αχ! το σκοτάδι είναι προσωρινό και το φως ακόμα προσωρινότερο. Ο Θεός γελάει αλλά ούτε ο ίδιος δεν ξέρει για πόσο ακόμα. Φως και σκοτάδι αναβοσβήνουν. Ένα βαθύ αχ! και τα νερά ανεβαίνουν εις τον αιώνα των αιώνων. Αμήν.
 
 
Κριτικές:
Αυτός ο αναστεναγμός κρατάει από το 1911, όταν ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος έγραψε¬ ένα από τα πιο διάσημα και λυπητερά μυθιστορήματά του, την «Κερένια κούκλα». Η ποιήτρια Γλυκερία Μπασδέκη και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης, μετά το «Ραμόνα travel», καταθέτουν με το «Αχ!» τη δική τους ακραία ρομαντική ανάγνωση.
Ιλειάνα Δημάδη, Αθηνόραμα
 
Ο Γιάννης Σκουρλέτης σε συνδυασμό με το συγκινητικό κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τα λυρικά στοιχεία και τους συμβολισμούς του βιβλίου που παραπέμπουν σε κάτι μεταφυσικό πετυχαίνοντας να φτιάξει έναν κόσμο όπου τη ζωή και τον θάνατο τους χωρίζει μία πολύ λεπτή γραμμή.
Κική Παπαδοπούλου, http://www.tff.gr/
 
Ποίηση, ρομαντισμός, συγκίνηση και εικαστική αρτιότητα. Η διδασκαλία του λόγου (ενδεχομένως και η εξοικείωση με αυτόν) αποδεικνύεται γόνιμη, αφού γοητεύει με την καθαρότητα της πρόσληψης αλλά και με την πυκνότητα των λέξεων. Τίποτα δεν χάνεται. Η παράσταση έχει στηθεί σαν ένα σύμπλεγμα παράλληλων μονολόγων που κάποια στιγμή αρχίζουν να τέμνονται και φορτίζουν περισσότερο τις ερμηνείες.
Στέλλα Xαραμή, http://tospirto.net/theater/
 
Η ομάδα Bijoux de Kant δίνει την πιο εσωτερική, την πιο υποβλητική της παράσταση και δικαιώνει απόλυτα το όραμα της Μπασδέκη. Σε έναν σχεδόν άδειο χώρο, με τα ελάχιστα μόνο χρειώδη, και με κυρίαρχο το χρώμα της ώχρας, ο Γιάννης Σκουρλέτης τοποθετεί την Κερένια Κούκλα της Κατερίνας Μισιχρόνη στο βάθος, καθισμένη, ιερατική, να απαγγέλλει και να χρησμοδοτεί, ενώ η Βεργινία και ο Νίκος κείτονται στο κέντρο της σκηνής σε χώματα μνήματος, σαν ήδη θαμμένοι….Η εξαιρετική Λένα Δροσάκη ενσαρκώνει με μαεστρία, σωματικά, φωνητικὰ και κινησιολογικά, μια Λιόλια συνώνυμη του έρωτα, ταυτόσημη με τη ζωή, μια Λιόλια που χορεύει, τρέχει, φωνάζει με την επίγνωση απώλειας που την ορίζει αποτυπωμένη εξαρχής στο πρόσωπό της.
George Le Nonce, Αυγή
 
Ο σκηνοθέτης έχει στο οπλοστάσιό του για άλλη μια φορά την καταπληκτική Λένα Δροσάκη, αλλά και τη σαγηνευτική Κατερίνα Μισιχρόνη, ως τα δύο δυναμικά άκρα μιας υποκριτικής ζυγαριάς που στήνεται στο μέσο ενός τοπίου επιθυμιών, παράλληλων ιστοριών και παιχνιδιών της μοίρας. Κύριο προτέρημα της ατμοσφαιρικής παράστασης, ο ίδιος ο λόγος, ο τρόπος που οι ηθοποιοί αρθρώνουν το ποιητικό κείμενο, το οποίο φτάνει τέλεια στους θεατές, παρασύροντάς τους στα δίχτυα της τραγικής ιστορίας.
Γιώργος Μητρόπουλος | Euronews
 
Ο Σκουρλέτης δεν νοιάζεται αν λερωθεί - τα χώματα τον ανασταίνουν - τα χώματα και τα σώματα - ο πυρετός και η φλόγα, τα γλυκόλογα και οι κατάρες, η ομορφιά και η ζήλια - τα χώματα και τα λουλούδια.
Κώστας Τσαούσης, Πρώτο Θέμα

Όλοι οι ήρωες της Μπασδέκη είναι αθώοι. Αθώοι από έρωτα. Και όλοι είναι ταυτόχρονα ένοχοι, από την ίδια αιτία.
Θάλεια Παπαδοπούλου, http://www.thegreekcloud.com/

Η σκηνή, οι ήχοι, το παίξιμο, οι ερμηνείες, ο λόγος ώρες ώρες, σε μένα τον άσχετο μοιάζουν να ξαναφέρνουν στο νου αποσπάσματα χύμα και διασκορπισμένα. Μελό ελληνικές ταινίες, πεζά του Πικρού, γραφικές και σπαταλημένες φιγούρες του χωριού ή του κέντρου των Αθηνών, ιταλικό κινηματογράφο της ερωτικής απόγνωσης, μοιρολόγια και σελίδες του Ταχτσή. Μα δεν είναι τίποτα απ’ όλα αυτά. Είναι το σύμπαν της Μπασδέκη, είναι το σύμπαν της bijoux de kant
το βυτίο, http://thecricket.gr/
 
Η ομάδα Bijoux de Kant καθοδηγούμενη από τον σκηνοθέτη της Γιάννη Σκουρλέτη, τόνισε το άχρονο και οικουμενικό του απόλυτου έρωτα -μόνο οι νοσταλγικές μουσικές επιλογές του Κώστα Δαλακούρα παρέπεμπαν στην Αθήνα του περασμένου αιώνα- ανέδειξε την σκοτεινή όψη του έρωτα ομοούσιο του θανάτου και ενσάρκωσε ουσιαστικά την υψηλή ποίηση του κειμένου της Μπασδέκη σε μια παράσταση ακραίου αναστεναγμού δικαιώνοντας το διαρκές Αχ!  του τίτλου.
http://tsalapetinos.blogspot.gr/
 
Ολοι οι ηθοποιοί ήταν διαρκώς και πλήρως προσηλωμένοι στον σκοπό τους, έχοντας κινησιολογικά υπό έλεγχο μέχρι και το τελευταίο νεύρο του κορμιού της και δίνοντας προσεκτικά έμφαση ακόμα και στους τονισμούς της κάθε λέξης.
http://θεατρο.gr/

Η εναλλακτική και εκκεντρική ομάδα της bijoux de kant συνεχίζει να διαλέγει μοναδικά κομμάτια τέχνης και να τα αναπαριστά με τον δικό της μοναδικό τρόπο επί σκηνής. Αυτή την φορά στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος, είναι η κερένια κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, ένα ρεαλιστικό και δραματικό κείμενο με φόντο την αθηναϊκή πραγματικότητα στην απαρχή του 20ου αιώνα.
Δανάη Σωπασή, http://diavasinet.gr/
 
Η Bijoux de Kant παρουσίασε μια σκοτεινή χοροθεατρική παράσταση δίνοντας βάση στις εξαιρετικές σκηνικές ερμηνείες των ηθοποιών της.
Μάριος Κρητικόπουλος, http://www.themachine.gr/
 
Η σκηνοθετική άποψη του Γ. Σκουρλέτη ισορρόπησε  με ποιητικό ρεαλισμό τον αισθησιασμό και τον συμβολισμό που χαρακτηρίζει το έργο..Το κείμενο μνημειακής ομορφιάς και μουσικότητας, αποδίδεται με λόγο καθαρό και παλλόμενο ρυθμό…Οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών - μια ιδιαίτερη αναφορά στην συναρπαστική Λ. Δροσάκη - δημιούργησαν την ατμόσφαιρα που θα ικανοποιούσε πιστεύω τον Κ. Χρηστομάνο.
Χαρά Κιούση
 
Κείμενο
Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνοθεσία - Σκηνογραφία
Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική
Κώστας Δαλακούρας
Βοηθός Σκηνοθέτη
Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Σκηνική εγκατάσταση
Αντρέας Κασάπης
Κίνηση
Τάσος Καραχάλιος
Κοστούμια
Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί
Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες
PHOTOHARRIE
Video Τrailer
Γιώργος Αποστολόπουλος
Artwork
Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Επικοινωνία
Άρης Ασπρούλης
 
Με τους
Λένα Δροσάκη
(Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2014 & 2015)
Δημήτρης Μοθωναίος 
(Υποψήφιος για το Βραβείο Δημήτρης Χορν 2014)
Κατερίνα Μισιχρόνη
Μαίρη Συνατσάκη
 
    • dsc_0965
    • dsc_0168
    • dsc_0034
    • dsc_0098

    LINKS

FOLLOW US

Youtube Instagram
Gravity custom web