Επεισόδιο 2
«Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;»

Πρώτη πρόβα - Γνωριμία με το σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς

Δημοσίευση video: 11/05/2020 10:00

Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Κυριακού και οι ηθοποιοί Μιχαηλία Μουσάκου και Χριστίνα Μωρόγιαννη πραγματοποιούν την πρώτη τους συνάντηση για τις πρόβες του έργου Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; της Χρύσας Σπηλιώτη. Αφού συζητήσουν για το έργο, τους ρόλους και τη σκηνοθετική κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν, η θεατρολόγος Χριστίνα Τζιάλλα θα αναλύσει θεωρητικά το έργο της Σπηλιώτη.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η πρώτη ανάγνωση του έργου από τις ηθοποιούς, με τις ανάλογες υποδείξεις-παρατηρήσεις του σκηνοθέτη.

Σκηνοθεσία – Καλλιτεχνική Διεύθυνση Φεστιβάλ: Κωνσταντίνος Κυριακού
Παρουσίαση – Συγγραφή σεναρίου: Κατερίνα Μπιλάλη
Τηλεσκηνοθεσία – Μοντάζ – Κάμερα: Νικόλαος Μπίκας
Οργάνωση παραγωγής – Κάμερα: Παναγιώτης Τουρκίστας
Ηχοληψία: Σωτήρης Γεωργαντάς

Μας ενδιαφέρουν οι εντυπώσεις σας

Μπορείτε, χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα, να μας μεταφέρετε τις εντυπώσεις σας από το παραπάνω video.

Κανένα στοιχείο σας δεν θα κοινοποιηθεί και δεν θα χρησιμοποιηθεί για κανένα λόγο πέρα από πιθανή επικοινωνία για περισσότερες πληροφορίες ή απαντήσεις σχετικές με το μήνυμά σας.

Απαντήσεις σε ερωτήματα επισκεπτών

α) Αναρωτιόμουν σε σχέση με αυτή την πρώτη πρόβα που παρακολουθήσαμε, αν είναι μια σταθερή μέθοδος μια τέτοια πρόβα-ανάγνωση γύρω από ένα τραπέζι, ή αν υπάρχει το ενδεχόμενο ο σκηνοθέτης να επιλέξει και έναν άλλο τρόπο προσέγγισης για τις πρώτες συναντήσεις.

Απάντηση (Κωνσταντίνος Κυριακού): Υπάρχουν διάφοροι τρόποι «πρώτης ανάγνωσης». Ο κάθε σκηνοθέτης μπορεί να επιλέξει το δικό του τρόπο ή/και να χρησιμοποιήσει διαφορετικό τρόπο σε κάθε σκηνοθεσία του. Αυτό που είθισται είναι να παίρνουν τα κείμενα οι ηθοποιοί και να διαβάζουν το κείμενο απλά, δίχως αυτό που αποκαλούμε στο θέατρο να «παίζουν» τους ρόλους. Φυσικά, ανάλογα με τις απαιτήσεις του σκηνοθέτη μπορεί να προκύπτουν σταματήματα, προκειμένου να γίνουν κάποιες καθοδηγητικές παρατηρήσεις.
Υπάρχει το ενδεχόμενο, στην «πρώτη ανάγνωση» το κείμενο να το διαβάσει εξ ολοκλήρου ο σκηνοθέτης, προσδιορίζοντας –σε γενικές γραμμές– τον τρόπο εκφοράς του λόγου, αλλά και της υποκριτικής κατεύθυνσης. Επίσης, πολλές φορές, εάν ο/η συγγραφέας του έργου είναι εν ζωή, πιθανότατα να διαβάσει αυτός/αυτή το έργο ενώπιον του θιάσου, ή, εάν πρόκειται για μετάφραση έργου, να διαβάσει όλους τους ρόλους, ο μεταφραστής ή η μεταφράστρια. 
Τώρα, όσον αφορά στην πρώτη πρόβα, μπορεί να μη γίνει καν ανάγνωση του έργου, αλλά ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί, μαζί με τους υπόλοιπους συντελεστές, υπάρχει περίπτωση να συζητήσουν γενικά για το έργο, την παράσταση, η οποία θα προκύψει από τις πρόβες, αλλά και για τεχνικά ζητήματα. Όπως υπάρχουν περιπτώσεις πρώτης πρόβας-συνάντησης, όπου οι συντελεστές παρουσιάζονται μεταξύ τους, λέγοντας κάποια πράγματα για τον εαυτό τους και την προϋπηρεσία τους. Αυτός είναι ένας τρόπος να επέλθει γρηγορότερα το λεγόμενο «σπάσιμο του πάγου» ανάμεσα στα μέλη του θιάσου.

 

β) Επίσης, αυτή η διαδικασία της "καθιστής πρόβας" πόσο διάστημα μπορεί να πάρει από το συνολικό χρόνο των προβών. Για παράδειγμα, οι πρόβες για το "Ποιος ανακάλυψε την Αμερική" πόσο χρόνο διήρκεσαν μέχρι την πρώτη παράσταση;

Απάντηση (Κωνσταντίνος Κυριακού): Δεν είναι δεδομένος ο χρόνος της «καθιστής» πρόβας. Δεν μπορεί να προσδιοριστεί ούτε σε ποσότητα ημερών ούτε σε ποσοστό εκ του συνόλου των ημερών που θα διαρκέσουν οι πρόβες. Ο σκηνοθέτης, αναλόγως των ιδιαιτεροτήτων του έργου αλλά και της εξελικτικής πορείας των προβών, είναι αυτός που θα κρίνει πότε αυτές έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο, ώστε να «σηκωθεί» το έργο, για να ξεκινήσει το στήσιμο των σκηνών. 
Τώρα παρακολουθήσατε την πρώτη πρόβα του έργου Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;, οι πρόβες του οποίου δεν έχουν ολοκληρωθεί διαδικτυακά, οπότε –θεωρητικώς, αλλά και πρακτικώς– δεν έχουμε φτάσει στην πρώτη παράσταση. 
 

FOLLOW US

Youtube instagram
Gravity custom web