Επεισόδιο 5
«Φαύστα»

Προχωρημένη πρόβα - Γνωριμία με τους συντελεστές

Δημοσίευση video: 18/05/2020 10:00

Παρακολουθώντας μια προχωρημένη ανάγνωση του έργου Φαύστα του Μποστ, βλέπουμε τον τρόπο που ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Κοέν, και οι ηθοποιοί Μιχαηλία Μουσάκου, Δανάη Μπερή, Λευτέρης Παπακώστας, Κατερίνα Παρισσινού, Γιώργος Πασσάκος και Κωνσταντίνος Πασσάς, δουλεύουν πάνω στο κείμενο, με την παρουσία της θεατρολόγου Κατερίνας Κώτσου.
Ακολούθως ο σκηνοθέτης συναντιέται με τη σκηνογράφο-ενδυματολόγο Άση Δημητρολοπούλου και τη φωτίστρια Άννα Σμπώκου, προκειμένου να συζητήσουν πάνω σε τεχνικά θέματα, αλλά και για την εικαστική ματιά της παράστασης.

Σκηνοθεσία – Καλλιτεχνική Διεύθυνση Φεστιβάλ: Κωνσταντίνος Κυριακού
Παρουσίαση – Συγγραφή σεναρίου: Κατερίνα Μπιλάλη
Τηλεσκηνοθεσία – Μοντάζ – Κάμερα: Νικόλαος Μπίκας
Οργάνωση παραγωγής – Κάμερα: Παναγιώτης Τουρκίστας
Ηχοληψία: Σωτήρης Γεωργαντάς

 

Μας ενδιαφέρουν οι εντυπώσεις σας

Μπορείτε, χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα, να μας μεταφέρετε τις εντυπώσεις σας από το παραπάνω video.

Κανένα στοιχείο σας δεν θα κοινοποιηθεί και δεν θα χρησιμοποιηθεί για κανένα λόγο πέρα από πιθανή επικοινωνία για περισσότερες πληροφορίες ή απαντήσεις σχετικές με το μήνυμά σας.

Απαντήσεις σε ερωτήματα επισκεπτών

α)Κυρία Δημητρολοπούλου, ποιές δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίσει ένας σκηνογράφος κατά την υλοποίηση του σκηνικού στησίματος μιας θεατρικής παράστασης;


Οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας σκηνογράφος σε σχέση με τη δημιουργία ενός σκηνικού συνήθως είναι δυσκολίες που προκύπτουν από την μείωση του κόστους που ζητείται τα τελευταια χρόνια από τον σκηνογράφο. Η μείωση αυτή του κόστους συνήθως οδηγεί σε φτηνές λύσεις που έχουν αισθητικό αντίκτυπο δηλ. μειώνουν την αισθητική ποιότητα και την τελειότητα  ή να το πω πιο απλά "ομορφιά" που λογικά αναζητά ο σκηνογράφος και κάθε καλλιτέχνης. 
Σε άλλες περιπτώσεις δυσκολίες μπορεί να προκύψουν από τις σκηνικές δυνατότητες του εκάστοτε θεάτρου, άλλες δυνατότητες έχει μια μεγάλη σκηνή με τους απαραίτητους μηχανισμούς και άλλες ένα μικρό θέατρο που δεν έχει τους αντίστοιχους μηχανισμούς και αυτό πρέπει να το λάβει υπόψιν του ο σκηνογράφος και μην αναζητά να εφαρμόσει λύσεις που δεν μπορεούν να είναι εφικτές.
Επίσης, ο σκηνογράφος πρέπει να συνεγάζεται πολύ καλά και να έχει εμπιστοσύνη στον κατακευαστή του σκηνικού έτσι ώστε να υπάρχει ασφάλεια στις κατασκευές για τους ηθποιούς, να μην συμβεί κάποιο ατύχημα όταν ανεβοκατεβαίνουν για παράδειγμα στοιχεία του σκηνικού. Στο ίδιο πλαίσιο ο σκηνογράφος πρέπει να ξέρει πως κατασκευάζεται το σκηνικό και να συζητά με τον κατασκευστή τις καλύτερες λύσεις. Προσωπικά έχω κατ'αρχήν σπουδάσει αρχιτεκτονική και αυτό με έχει βοηθήσει πολύ στην συνεργασία μου με τον εκάστοτε κατασκευαστή.  Πολύ σημαντικό είναι να επιβλέπει ο σκηνογράφος την κατασκευή για να δίνει λύσεις όταν προκύπτουν προβλήματα. 
Η εδώ και πολλά χρόνια ενασχόληση μου με την σκηνογραφία μου επιτρέπει να σας πω πως είναι μια πολύπλοκη τέχνη που απαιτεί αρκέτες γνώσεις και εγρήγορση.

 

β)Κυρία Σμπώκου υπάρχουν τεχνικές στον φωτισμό, όταν δεν επαρκούν τα διαθέσιμα μέσα (π.χ. στην περιοδεία) προκειμένου ένα θεατρικό έργο να μην χάσει την αίγλη του;


Η προσέγγιση εξαρτάται αρκετά από την φύση της παράστασης, το σκηνικό και του χώρους που θα την υποδεχτούν στην περιοδεία. Σε κάθε περίπτωση, μια καλή προσέγγιση είναι όσο το δυνατόν, η παράσταση να ‘φερει΄τον φωτισμό της. Αυτοί μπορεί να γίνει με φωτισμό που εντάσσεται στο σκηνικό (specials), φώτα ανεξάρτητα των σταγγονιών (practicals) ή ενοικίαση κάποιου βασικού έστω εξοπλισμού, που θα ‘ταξιδέψει’ μαζί με την παράσταση.
Μια ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη ατμόσφαιρα δεν προϋποθέτει απαραίτητα καλό εξοπλισμό. Η απλοποίηση, διατηρώντας τα στοιχεία που είναι σημαντικά για την δραματουργία της παράστασης μπορεί να βοηθήσει πολύ στις περιπτώσεις όπου τα μέσα είναι περιορισμένα.
Και επειδή τείνουμε να είμαστε πιο ευρηματικοί όταν οι περιορισμοί αυξάνονται, δημιουργείται και μια ευκαιρία για ένα πιο δημιουργικό αποτέλεσμα.
Be creative!

FOLLOW US

Youtube Instagram
Gravity custom web